عسل و قهوه درمانی قوی سرفه کردن

درمان عسل و قهوه برای سرفه

درمان عسل و قهوه برای سرفه های مداوم پس از عفونت

“سرفه مداوم پس از عفونی شدن” چیست؟ همچنین با عنوان  (Persistent post-infection cough PPC)شناخته می شود، آزاردهنده ترین سرفه ای است که پس از سرماخوردگی یا عفونت دستگاه تنفسی فوقانی، بیش از سه هفته باقی می ماند. انتظار می رود این سرفه تنها یک یا دو هفته ادامه داشته باشد، اما بیش از 3 هفته و یا تا چندین ماه ادامه دارد. PPC حدود 11 تا 25 درصد از کل موارد سرفه مزمن را شامل می گردد.

 علائم چیست؟ غلغلک دادن مداوم یا احساس سوزش در گلو که منجر به حمله سرفه ای می شود. توسط دود سیگار، دودهای شیمیایی، اسپری های آئروسل، گرد و غبار، عطرها، نوشیدن، خوردن، صحبت کردن، خندیدن و تنفس هوای سرد تحریک می گردد.

چگونه درمان می شود؟ درمان سرفه معمولاً با شربت داروهای قوی درمان می گردد که بسیاری از آنها دارای عوارض جانبی جدی می باشند، از جمله کدئین و دکسترومتورفان (معروف به داروهای ضد سرفه)، آنتی هیستامین ها، مواد مخدر و گشادکننده های برونش. اما مشکل این نیست که ما باید آنها را بخوریم. خریدن مقداری و قورت دادن آنها چندان سخت نیست. مشکل این است که آنها کار نمی کنند!

ما آنها را یکی یکی امتحان می کنیم و به سرفه زدن و سرفه زدن در شبانه روز ادامه می دهیم. البته همیشه درمان‌های سنتی هم وجود دارد، بزرگ‌ترهای ما آنها را بهتر می‌شناسند، از آب‌گوشت پیاز گرفته تا ستاره‌ ی درمان عسل و قهوه که در اینجا بحث می‌شود.

درمان عسل و قهوه

دانشمندان در مورد این داروی قدیمی قهوه و عسل شنیدند و تصمیم گرفتند حقیقتش را فاش کنند. از سال 2008 تا 2011، تیمی از محققان در بیمارستان دانشگاه بقیه‌الله تهران، مطالعه‌ای را بر روی 97 بزرگسال انجام دادند که بیش از 3 هفته مبتلا به PPC بودند.

گروه اول یک خمیر مربایی مانند متشکل از 500 گرم عسل و 70 گرم قهوه فوری اصل (قهوه عسل، HC) دریافت کردند. این بدان معناست که هر فرد 20.8 گرم عسل و 2.9 گرم قهوه سه بار در روز مصرف کرده است

. گروه دوم 320 میلی گرم پردنیزولون (استروئید S) دریافت کردند. هر فرد 3/13 میلی گرم پردنیزولون را سه بار در روز دریافت کرد.

گروه سوم گایفنزین (دارونما/کنترل، C) دریافت کردند. هر فرد 5 گرم گوایفنسین را سه بار در روز مصرف می کرد.

به شرکت کنندگان گفته شد که مقدار مشخصی از محصول خود را در آب گرم حل کرده و هر هشت ساعت یکبار، به مدت یک هفته، محلول را بنوشند. همه شرکت کنندگان قبل از درمان و یک هفته پس از اتمام درمان برای اندازه گیری شدت سرفه مورد ارزیابی قرار گرفتند. آنها تداوم سرفه را قبل و بعد از درمان یک هفته ای که با نمره پرسشنامه سرفه بصری معتبر محاسبه شده بود اندازه گیری کردند.

 تیم محققین گفت: آنالیز واریانس، تفاوت معنی داری را بین میانگین فراوانی سرفه قبل و بعد از درمان در گروه HC در مقابل گروه S نشان داد (001/0p<). عسل به علاوه قهوه موثرترین روش درمانی برای PPC است. ” درمان ایمن و موثر است.

 نتیجه این بود: درمان سنتی بهتر است!!!

درمان عسل و قهوه

سرفه را متوقف کنید درمان عسل و قهوه را میل کنید!

چرا عزیزم؟

زیرا عسل یک داروی شناخته شده است. از 3000 سال قبل از میلاد شناخته شده است و در کتاب مقدس و سایر کتب آسمانی ذکر شده است. 1400 سال پیش به عنوان شفابخش بیماری های انسان در قرآن ذکر شده است. امروزه از عسل به ویژه برای مشکلات تنفسی استفاده می شود. حتی سازمان بهداشت جهانی عسل را به عنوان “درمان بالقوه برای سرفه و سایر علائم URTI” تشخیص داده است

ترکیبات عسل هنوز به طور کامل مشخص نشده است. در میان 200 ماده ای که تاکنون موفق به کشف آن شده ایم: قندها (فروکتوز، گلوکز، مالتوز و ساکارز)، مواد معدنی، پروتئین ها، برخی ویتامین ها، اسیدهای آلی و آنتی اکسیدان ها (ترکیبات فنلی، فلاونوئیدها، آنزیم ها، مواد مشابه کاروتنوئید، اسیدهای آمینه، و سایر مواد شیمیایی گیاهی). عسل مراحل اپیتلیال شدن، بازسازی بافت و بهبود گرانولاسیون و دبریدمان را تحریک می کند که به نوبه خود ترمیم بافت را تسریع کرده و منجر به بهبود زخم می شود.  بهترین عسل برای آسیب های پوستی عسل مانوکا است.

 آنها می گویند: «عسل با کاهش سنتز پروستاگلاندین در محل مصرف، غلظت پروستاگلاندین های پلاسما را کاهش می دهد. همچنین سطح اکسید نیتریک (NO) را در زخم افزایش می دهد و فعالیت های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد. به نظر می رسد که به دلیل هایپراسمولاریته… باشد.

البته من از این حرف ها سر در نمی آورم تنها چیزی که می دانم این است که آنها پس از اثبات واقعیت آن را توضیح دادند. در پایان، تنها چیزی که باید بدانیم این است که کار می کند!

چرا قهوه؟ کافئین یک آلکالوئید طبیعی است که در قهوه و همچنین در چای، نوشیدنی های کولا و کاکائو یافت می شود. یک متیل گزانتین (مانند تئوفیلین) است به معنای گشادکننده برونش که اعتقاد بر این است که تنفس را تحریک می کند. همچنین برای جلوگیری از آپنه استفاده می گردد. کافئین همچنین ضد درد با اثرات ضد التهابی است. این رایج ترین ماده روانگردان مصرفی در جهان است که سیستم عصبی مرکزی را تحریک می کند.

هوشیاری را بهبود می بخشد. عملکرد روان حرکتی و سطح خود هوشیاری بینی را افزایش می دهد، سطوح خستگی و خواب آلودگی را کاهش می دهد. (برگرفته از PrimaryCare Respiratory Journal)

نتیجه: اگر سرما خورده اید و با سرفه های آزاردهنده گیر کرده اید، برای بیش از 3 هفته، چیزی را که از قبل خیلی دوست دارید امتحان کنید:

یک قاشق غذاخوری عسل (21 گرم) مخلوط با نصف قاشق چای خوری (3 گرم) قهوه فوری، در یک لیوان (200 میلی لیتر) آب گرم، 3 بار در روز، حداقل به مدت 1 هفته مصرف کنید. با توجه به مقدار قهوه، مصرف آن فقط برای بزرگسالان توصیه می شود. آن را به کودکان ندهید! درمان های مختلفی برای آنها نیز وجود دارد.

Raeessi, M. A., Aslani, J., Raeessi, N., Gharaie, H., Zarchi, A. A. K., & Raeessi, F. (2013). Honey plus coffee versus systemic steroid in the treatment of persistent post-infectious cough: a randomised controlled trial. Primary Care Respiratory Journal, 22(3), 325-330

https://doi.org/10.4104/pcrj.2013.00072

Raeessi, M. A., Raeessi, N., Panahi, Y., Gharaie, H., Davoudi, S. M., Saadat, A., … & Jalalian, H. (2014). “Coffee plus Honey” versus “topical steroid” in the treatment of Chemotherapy-induced Oral Mucositis: a randomised controlled trial. BMC complementary and alternative medicine, 14(1), 1-7

https://doi.org/10.1186/1472-6882-14-293

Raeessi, M. A., Aslani, J., Gharaie, H., Zarchi, A. A. K., Raeessi, N., & Assari, S. (2011). Honey with coffee: a new finding in the treatment of persistent postinfectious cough. Iran J Otorhinolaryngol, 23(63), 1-8

 

دیدگاهتان را بنویسید