مخلوط عسل و گردو برای کم خونی، فشار خون بالا و …

عسل و گردو

عسل و گردو برای کم خونی، تقویت قوای جنسی و (…)

در جستجوی فواید سلامتی عسل و گردو با تعجب متوجه شدم که مردم فقط به دنبال فواید سلامتی گردو هستند

 و اینکه ترکیب این دو تنها به یک داروی غرایز جنسی تنزل می یابد. اما خیلی بیشتر از این است! بله، از زمان رومیان از عسل و گردو در مراسم باروری استفاده می شد و در بعضی جاها هنوز هم در جشن عروسی غذایی معمول است. و لیست طولانی دارد، به نظر می رسد که مردم در زمینه باروری وجنسیت تحقیق زیادی کرده اند و به این ترکیب اهمیت بالایی می دهند.

 اما من با فواید ناشناخته عسل و گردو برای سلامتی شروع می کنم. لطفا توجه داشته باشید که این مقاله در مورد گردوی انگلیسی صحبت می کند و نه در مورد گردوی سیاه.

عسل و گردو

من قصد ندارم در مورد فواید عسل برای سلامتی به شما بگویم، چون تمام این سایت فقط در مورد این صحبت می کند. اما بیایید ببینیم در گردو چه خبر است.

ترکیبات گردو: گردو انگلیسی حاوی ۹ درصد کربوهیدرات، ۸۳ درصد چربی و ۸ درصد پروتئین است. یک وعده 117 گرم گردوی خرد شده حاوی 17.8 گرم پروتئین، صفر کلسترول و 84.2 میلی گرم فیتوسترول است. چربی ها: 7.2 گرم چربی های اشباع شده، 10.5 گرم چربی های تک غیراشباع، 55.2 گرم چربی های اشباع نشده چندگانه. در مورد اسیدهای چرب، مقدار زیادی امگا 3 (10623 میلی گرم) و امگا 9 (44567 میلی گرم) وجود دارد.  بار گلیسمی تخمینی صفر.

مردم فکر می کنند همه چیز در طبیعت مرتبط است و هیچ چیز تصادفی ساخته نشده است. به این ترتیب گردو نماد روشنفکران است، چون دو لوب آن دارای سطح پیچیده ای است که شبیه مغز انسان است!

 البته، این واقعیت است که گردو برای مغز مفید است، از طریق بسیاری از مواد مغذی در آن که برای سلامتی مفید است، به ویژه اسیدهای چرب امگا 3 که برای سلامتی مطلوب ضروری هستند، در منابع علمی توضیح داده شده است. دارای محتوای بالایی از اسید الاژیک است. الاژیک اسید یک آنتی اکسیدان فنلی طبیعی است که در میوه های متعدد (توت فرنگی، تمشک، تمشک) یافت می شود که برای پیشگیری از سرطان و درمان عفونت های ویروسی و باکتریایی استفاده می گردد.

 شلیل یک مکمل عالی برای گردو است، زیرا حاوی بالاترین نسبت لیزین است و در کنار هم منبع پروتئین کامل تری می باشند. سایر غذاهای حاوی لیزین: قارچ و ذرت. همه آنها را با گردو امتحان کنید

 محتوای ویتامین های موجود در گردو و ترکیبات معدنی گردو

عسل و گردو
عسل و گردو

فواید گردو برای سلامتی

 کاهش التهاب در بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما – به دلیل غلظت بالای چربی های خوب، التهاب را کاهش می دهد.  فواید گردو برای پوست به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در آن است. از آنجایی که آجیل حاوی ویتامین های A و E است، از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند و در نتیجه از علائم پیری جلوگیری می کند.

همچنین چربی های مفیدی که به امگا  3  معروف اند در گردو حضور دارند، به نگهداری پوستی تغذیه شده و صاف کمک می کنند. کاهش کلسترول نه به این دلیل که گردو کلسترول صفر دارد، بلکه به این دلیل که آنتی اکسیدان، فنل، ویتامین E، اسید گالیک و اسید الاژیک دارد که همگی به کاهش کلسترول کمک می کنند.

پیشگیری از سرطان و درمان عفونت های ویروسی و باکتریایی. عمدتاً به دلیل محتوای بالای الاژیک اسید، اسیدهای چرب    (ω-3)، توکوفرول ها، β- سیتوسترول و پدونکولاژین که دارای خواص پیشگیری از سرطان هستند. مطالعه ی سال 2014 پتانسیل گردو در پیشگیری و درمان سرطان در موش ها را نشان داد که رژیم غذایی حاوی گردو از سرعت رشد سرطان سینه انسان کاشته شده در موش ها تا 80% جلوگیری می کند.

 رژیم غذایی حاوی گردو تعداد تومورهای غدد پستانی را تا حدود 60 درصد در مدل موش تراریخته کاهش داد، رشد سرطان های پروستات، روده بزرگ و کلیه را با مکانیسم های ضد تکثیر و ضد رگ زایی کند کرد. تقویت سیستم ایمنی بدن به هم دارد

 ارتقاء عملکرد بهتر شناختی

شکلش شبیه مغز انسان به نظر می رسد، اما مقادیر بالایی امگا 3 نیز دارد و مشخص است که این اسیدهای چرب نقش مهمی در فرآیند ورود مواد مغذی مهم به سلول‌های مغز و خروج سلول‌های زائد دارند.

تقریباً 60 درصد مغز ما را چربی های ساختاری تشکیل می دهند که عمدتاً اسیدهای چرب امگا 3 هستند. در مطالعه تأثیر گردو (Juglans regia) بر عملکردهای یادگیری و حافظه، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که “یافته ها نشان می دهد که گردو ممکن است از طریق افزایش متابولیسم 5-HT مغز، اثرات هیپوفاژیک و نوتروپیک خود را اعمال کند.”  با جلوگیری از تشکیل پلاک های آمیلوئیدی که در مغز بیمارانی که از این بیماری ناتوان کننده رنج می برند، خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهند.

مطالعه مکمل غذایی گردو باعث بهبود ضعف حافظه و مهارت های یادگیری در مدل موش تراریخته بیماری آلزایمر می شود که می توان نتیجه گرفت که مکمل های غذایی با گردو ممکن است تأثیر مفیدی در کاهش خطر، به تاخیر انداختن شروع، یا کند کردن پیشرفت یا جلوگیری از آلزایمر (AD) داشته باشد.

عسل و گردو برای کم خونی

از ریتم های نامنظم قلب جلوگیری می کند و تشکیل پلاک در رگ های خونی را تنظیم می کند.

این به دلیل اسید آمینه ضروری ال آرژنین است که خاصیت ارتجاعی عروق خونی و امگا 3 را بهبود می بخشد. گردو مقدار لیپید Lp(a) را کاهش می دهد که باعث افزایش لخته شدن خون و خطر تصلب شرایین و بیماری های قلبی می شود. همانطور که در این مطالعه نشان داده شده است،

 کاهش کلسترول و خطر بیماری های قلبی عروقی

شواهد علمی برای رابطه سلامتی مفید بین گردو و بیماری عروق کرونر قلب. مطالعه دیگری تأثیر مصرف گردو بر چربی های خون و سایر عوامل خطر قلبی عروقی: یک متاآنالیز و مرور سیستماتیک نشان داد که رژیم های غذایی غنی از گردو به طور قابل توجهی کلسترول کل و LDL را در طول مدت آزمایش های کوتاه مدت کاهش داد.

 کاهش افسردگی و ADHD

حفظ سلامت استخوان ها – به دلیل امگا 3 و منگنز.

 جلوگیری از سنگ کیسه صفرا (به ویژه در زنان)

 درمان بی خوابی :

گردو حاوی ملاتونین است و باید قبل از خواب مصرف شود. (بهترین شکل این است که آنها را با عسل مصرف کنید. این کار باعث بهبود خواب و اطمینان از خواب بدون وقفه در تمام طول شب می شود.

مخلوط عسل و گردو اثر ملین دارد.

بهبود سلامت مو:

مخلوط روغن بادام و گردو روی پوست سر مالیده شده و موها را حالت داده و آن را قوی تر و مرطوب می کند و از ریزش آن جلوگیری می کند.

از بین بردن انگل های روده و کرم های نواری (گردو سیاه) – کمک به اطمینان از عملکرد صحیح غده تیروئید – به کاهش وزن کمک می کند زیرا این آجیل به ما احساس سیری می دهد و هوس غذایی ما را کاهش می دهد.

عسل و گردو برای کم خونی

 برخی تحقیقات نشان داده اند که افزایش وزن با مصرف متوسط گردو در مقایسه با سایر فواید سلامتی آن ناچیز است. مطالعه اثرات گردو بر عملکرد اندوتلیال در بزرگسالان دارای اضافه وزن مبتلا به چاقی احشایی: یک کارآزمایی تصادفی، کنترل شده، متقاطع نشان داد که مصرف روزانه 56 گرم گردو عملکرد اندوتلیال را در بزرگسالان دارای اضافه وزن با چاقی احشایی بهبود می بخشد. افزودن گردو به رژیم غذایی منجر به افزایش وزن نمی شود.

 کمک به درمان آسم و آرتریت روماتوئید و کاهش التهاب

اثرات جانبی؟ اگر به آجیل حساسیت دارید مراقب باشید. مقادیر زیاد آن می تواند باعث اسهال و نفخ شود. وقتی گردو سیاه روی پوست مالیده شود خطرناک تر است، زیرا ممکن است باعث ایجاد بثورات در ناحیه شود. گردو سیاه حاوی ماده شیمیایی به نام ژوگلون است که ممکن است باعث سرطان زبان یا لب شود، به خصوص اگر روزانه استفاده شود.

فواید عسل و گردو برای سلامتی چیست؟ شیشه پر از عسل و گردو عسل و گردو خواص یکدیگر را افزایش می دهند. لازم نیست عسل خاصی باشد، تا زمانی که خام و ترجیحاً ارگانیک (و عاری از نئونیکوتینوئیدها و سایر آفت کش ها) باشد. – فشار خون بالا را کاهش می دهد مصرف هر روز 100 گرم گردو و همین مقدار عسل به مدت 45 روز توصیه می شود. این مقدار زیادی گردو و عسل است، بنابراین مطمئن شوید که مقدار زیادی از آنها دارید و به یاد داشته باشید که گردو اثر ملین دارد.

کم خونی را درمان می کند مخلوطی از 500 گرم عسل، 500 گرم گردوی خرد شده (ریخته شده) و آب یک عدد لیمو را تهیه کنید. در دستور اولیه فقط یک لیمو ذکر شده است، اما افراد دیگر 2 یا 3 لیمو می ریزند، فکر می کنم به ذائقه هر فردی بستگی دارد. مواد را با هم مخلوط کرده و در ظرف شیشه ای بریزید.

 1 قاشق غذاخوری سه بار در روز، نیم ساعت قبل از غذا مصرف شود. عسل و گردو مخلوط شده در یک کاسه تصمیم گرفتم خودم آن را امتحان کنم و یک شیشه پر از این ترکیب درست کردم. یادم رفت لیمو بریزم، اما می توانم قبل از خوردن مقداری در قاشق غذاخوریم بپاشم. من هم گردو خریدم اما احساس می کردم کمی گندیده است، برای همین چند دقیقه در فر با دمای 150 درجه سانتی گراد پختم. طعم فوق العاده ای گرفتند.

 من آنها را با عسل مخلوط کردم و یک خمیر خوش طعم و غلیظ درست کردم. در مورد عسل، من از عسل چند گل استفاده کردم (که امسال فوق العاده است، احتمالا به دلیل تابستان خشکی که امسال داشتیم). همانطور که گفتم نوع عسل برای این دستور غذا چندان مهم نیست. الان فقط یک مشکل دارم: نمی توانم از خوردن آن دست بکشم!

غرایز جنسی اگر تا به حال به یونان رفته باشید، به هیچ وجه نمی توانید از دستور غذای مورد علاقه آنها برای تقویت جنسی فرار کنید! رستوران هایی وجود دارد که حتی اگر آن را انتخاب نکنید، آن را به صورت رایگان ارائه می دهند! به نظر می رسد که آنها آنقدر به قدرت آن متقاعد شده اند که انتظار دارند مردم روز بعد بیایند دوباره درخواست بیشتری کنند

دستور العمل تقویت قوای جنسی با عسل و گردو و ماست

 این دستور شامل: ماست چربی سرد یونانی، عسل و گردو است. حقیقت این است که حتی اگر شبی به یاد ماندنی نباشد، از این کویر لذت زیادی خواهید برد. سبک، با طراوت و بسیار خوشمزه است.

از سوی دیگر، ترک‌ها دستور غذایی متفاوتی برای «آفرودیزیک ترکی» خود دارند: انجیر پر شده با گردو. خیلی هم خوشمزه ولی کمی خشک است و افزودن عسل و گردو در این امر فوق العاده هستند: عسل تولید تستوسترون را در مردان تحریک می کند و بور به استفاده از استروژن در زنان کمک می کند.

علاوه بر این، مطالعات علمی نشان داده است که سه قاشق غذاخوری عسل به میزان قابل توجهی سطح اکسید نیتریک را افزایش می دهد، ماده شیمیایی موجود در خون مردان در هنگام تحریک جنسی. آجیل همچنین حاوی مقادیر زیادی روی است که یک عنصر حیاتی برای رشد اسپرم است. هر دو در بهبود سطح کلی انرژی، گردش خون و استقامت در هنگام مقاربت بسیار موثر هستند

استفاده های دیگر: – زخم معده را بهبود می بخشد. طب عامیانه می گوید باید 20 گرم آجیل خرد شده را گرفته و با آب داغ مخلوط کنیم. خوب مخلوط کنید. و سپس صاف کنید. یه جورایی شیره اش را میگیریم. 2   قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی 1 قاشق غذاخوری میل کنید

 به جلوگیری از التهاب، آدنوم پروستات کمک می کند، موجب افزایش نشاط، جلوگیری از فقر ویتامین ها، املاح کبالت و آهن در بدن.می شود.  می توانید سعی کنید ابتدا مقدار کمی تهیه کنید و ببینید که چگونه آن را دوست دارید! آجیل ها را کمی بپزید تا طعم متفاوتی بگیرند.

 برای طعمی غنی از عسل چند گلی تازه و خام استفاده کنید. به یاد داشته باشید که عسل در 2 تا 3 ماه اول پس از استخراج دارای پری بیوتیک و حتی پروبیوتیک است.

عسل و گردو برای کم خونی

Katz, D. L., Davidhi, A., Ma, Y., Kavak, Y., Bifulco, L., & Njike, V. Y. (2012). Effects of walnuts on endothelial function in overweight adults with visceral obesity: a randomized, controlled, crossover trial. Journal of the American College of Nutrition, 31(6), 415-423

https://doi.org/10.1080/07315724.2012.10720468

Feldman, E. B. (2002). The scientific evidence for a beneficial health relationship between walnuts and coronary heart disease. The Journal of nutrition, 132(5), 1062S-1101S

https://doi.org/10.1093/jn/132.5.1062S

Banel, D. K., & Hu, F. B. (2009). Effects of walnut consumption on blood lipids and other cardiovascular risk factors: a meta-analysis and systematic review. The American journal of clinical nutrition, 90(1), 56-63

https://doi.org/10.3945/ajcn.2009.27457

دیدگاهتان را بنویسید