ژل رویال  بهترین مکمل پرورش اندام

ژل رویال مکمل پرورش اندام

ژل رویال مکمل پرورش اندام

دراین مقاله ژل رویال مکمل پرورش اندام معرفی می گردد، قبل مصرف آن حتما با پزشک و مربی آگاه مشورت نمایید.

امروزه هر نوجوانی می پرسد بهترین مکمل بدنسازی چیست؟ و همه آنها در مورد مکمل های کراتین و پودرهای پروتئین، یا هورمون رشد انسانی، مکمل های آنابولیک و تقویت کننده تستوسترون می دانند. اگر همه اینها به درستی و در ترکیب با تمرینات موثر و رژیم غذایی مناسب استفاده شوند، همه آنها می توانند سرعت عضله سازی و کارایی ورزشی را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

 اما واقعاً چند نفر از آنها یا ما از مکمل ژل رویال برای پرورش اندام اطلاع داریم؟ احتمالاً در مورد آن شنیده اید: این شیر زنبور عسل است که برای تغذیه تخم زنبورها در 3 روز اول و ملکه برای تمام عمرش تغذیه می گردد. غذایی که زنبور معمولی را به ملکه تبدیل می کند. چیزی که مربوط به باروری و زنانگی است.

اما همه چیز در اینجا متوقف نمی شود. آیا می دانید این ماده غذایی حاوی تستوسترون نیز می باشد؟ و همه چیز مورد نیاز برای حمایت از سلامتی عالی و افزایش انرژی شما را داراست؟ برخی می گویند به دلیل داشتن ویتامین های B کمپلکس مانند ویتامین B5 (پانتوتنیک اسید) و ویتامین B6 (پیریدوکسین) کارایی را افزایش می دهد.

برخی دیگر می گویند که به خاطر 22 اسید آمینه و غلظت بالای پروتئین آن است. دلایلی که مردم به آن اعتقاد دارند، هر چه که باشد، ژل رویال نه تنها به عنوان یک مکمل معمولی مصرف می شود، بلکه در واقع توسط بسیاری از ورزشکاران به عنوان یک غذای سالم عالی در نظر گرفته می شود که می تواند عملکرد را افزایش دهد. ترکیب ژل رویال را اینجا ببینید

دانشمندان شروع به تحقیق در مورد توانایی ژل رویال در حمایت از عملکرد ورزشکاران نمودند. بنابراین، مطالعات پزشکی زیر انجام شد.

ژل رویال مکمل پرورش اندام

مطالعات پزشکی فواید مکمل ژل رویال در ورزش:

1- ورزشکاران بسیار آموزش دیده در آزمایشی شرکت کردند که شامل محصولی به نام Ap-iton 25 بود. آنها روزانه 4 قرص ژل رویال زیر زبانی مصرف کردند. (روزانه 1.2 گرم ژل رویال خشک) ورزشکاران در یک تردمیل با وزنه تست شدند تا اینکه افزایش وزنه بیشتر را رد کردند.

استقامت ورزشکارانی که مکمل ژل رویال مصرف کرده بودند، پس از 10 و 21 روز آزمایش، به طور قابل توجهی بهتر از دارونماها بود. و 5 روز پس از قطع مصرف ژل رویال اثرش هنوز بطور قابل توجه ای باقی مانده بود. در دنیای ورزش به خوبی معلوم شده است که کارایی بدن به دلیل افزایش هیدروپراکسیدهای چربی خون، تحمل و استقامت بدن کاهش می یابد.

ژل رویال از ساخت پراکسیداسیون لیپیدی ممانعت و در نتیجه استقامت را بالاتر می برد. همچنین به خوبی شناخته شده است که با فشارهای فیزیکی مداوم، ایمنی بدن کاهش می‌یابد. این به معنای کاهش ایمونوگلوبولین های IgA، IgG و IgM است. هنگامی که این پارامترها امتحان شدند، در مقایسه با مقادیر اولیه، غلظت IgA بالاتر بود و IgG و IgM تغییر معنی‌داری نداشتند.

تعداد لکوسیت‌ها، لنفوسیت‌ها، لنفوسیت‌های T، T-helpers و T-suppressor‌ها در خون پس از 21 روز به‌طور معنی‌داری بیشتر از مقادیر اولیه بود. این مکمل ژل رویال برای پرورش اندام در روسیه به فروش می رسد و به عنوان مکمل ورزشی توسط آژانس ضد دوپینگ روسیه پذیرفته شده است

ژل رویال مکمل پرورش اندام

 مکمل ژل رویال برای دوچرخه سواری

2- در مقاله ی زیر همچنین استقامت دوچرخه سواران بررسی گردیده است:

مواد فعال بیولوژیکی تولید شده با فناوری نانو Apiton-25 (حاوی محصولات apis) و Microhydrin (حاوی نانوذرات SiO2، پیوندهای هیدروژنی سیلیکونی Si-H و بارهای منفی آزاد برای رادیکال های آزاد) مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج نشان می‌دهد که هر دو Apiton-25 و Microhydrin پس از تجویز خوراکی،  در تمرین طولانی‌مدت اثر استقامتی در دوچرخه‌سواران را افزایش می‌دهند.

3- محلول 45% اتانولی با 2.4 گرم ژل رویال محلی به حجم 100 میلی لیتر در کارایی ورزشی زنان 20-17 ساله مورد آزمایش قرار گرفت. آنها 10 قطره (100 میلی گرم ژل رویال) 3 بار در روز مصرف کردند. دانشمندان حجم توده بدن آن ها را در طول آزمون کارایی حبس نفس Stange ، واکنش های حرکتی، آویزان شدن روی میله ها، 30 متر دویدن با حداکثر سرعت و اندازه گیری ضربان قلب و سپس یک تست 5 دقیقه ای قدم زدن روی ارتفاع پله 30 سانتی متری را اندازه گیری نمودند.

 نتیجه؟

افزایش قابل توجهی در واکنش ارگانیسم به هیپوکسی= یعنی شرایطی که در آن بدن از اکسیژن کافی محروم است (که توسط تست Stage اندازه گیری شد) و بهبود واکنش بینایی- حرکتی وجود دارد. ژل رویال برای عملکرد ورزشی خوب است.

4- آزمایش دیگری بر روی بازیکنان جوان فوتبال انجام شد که 13 ویژگی مورفولوژیکی را اندازه گیری نمودند. گروهی که ژل رویال مصرف کرده بودند افزایش قابل توجهی در وزن بدن و اجزای عضلانی و همچنین کاهش چربی داشتند. افزایش قابل توجهی در دور بالای زانو و ساق پا وجود داشت. ژل رویال حاوی تستوسترون است. مصرف مکمل ژل رویال می تواند تولید تستوسترون بیضه را افزایش دهد. یک ورزشکار می داند که تستوسترون بیشتر به چه معناست.

نتیجه؟

مکمل های ژل رویال برای پرورش جسمتان مصرف کنید! زنبورداران قدیمی همیشه اثرات خوب آن را می دانستند و اکنون علم نیز درستی آن را ثابت کرده است. اگر نمی توانید مکمل های حاوی ژل رویال را پیدا کنید، می توانید آن را به تنهایی مصرف کنید.

برای نحوه مصرف ، موارد منع مصرف و عوارض جانبی آن حتما با پزشک خود مشورت کنید.

 در اینجا توصیه من این است: ژل رویال GREENBOW معادل 2000 میلی گرم – بدون GMO ساخته شده با ژل رویال ارگانیک – یکی از مکمل های غذایی بسته بندی شده – (حاوی 60 کپسول وگان)، آپیلاک Apilak محصولی ساخت کشور لتونی و توسط شرکت Grindeks SA است. حاوی 10 میلی گرم ژل رویال، لاکتوز، نشاسته سیب زمینی و استئارات کلسیم است. انرژی را افزایش می دهد، خستگی مزمن را از بین می برد، مقاومت و دفاع بدن را تحریک می کند، فرآیندهای پیری را کند و سلامت روان را بهبود می بخشد. (ترجمه از متن اصلی)

سازنده همچنین در مورد عوارض جانبی یا موارد تداخل آن (در بیماری آدیسون یا آلرژی به محصولات زنبور عسل توصیه نمی شود) به ما هشدار می دهد. مقدار مصرف روی جعبه قرص ها نوشته شده است، اما یادتان باشد که همیشه قرص ها را زیر زبان مصرف کنید و آن ها را قورت ندهید، زیرا اسید معده ژل رویال را هضم می کند.

به خاطر داشته باشید که اگر مبتلا به آلرژی، آلرژی زنبور عسل و گرده یا آسم هستید، از مکمل های ژل رویال استفاده نکنید. خود را برای داشتن آلرژی احتمالی آزمایش کنید. ابتدا با پزشک خود مشورت نمایید.

Seĭfulla, R. D., Timofeev, A. B., Ordzhonikidze, Z. G., Rozhkova, E. A., Kulikova, E. V., Druzhinin, A. E., … & Kim, E. K. (2008). Nanotechnology applications in pharmacology. Eksperimental’naia i Klinicheskaia Farmakologiia, 71(1), 61-69

Ali, A. M., & Kunugi, H. (2020). Apitherapy for age-related skeletal muscle dysfunction (sarcopenia): A review on the effects of royal jelly, propolis, and bee pollen. Foods, 9(10), 1362

https://doi.org/10.3390/foods9101362

Meng, G., Wang, H., Pei, Y., Li, Y., Wu, H., Song, Y., … & Niu, K. (2017). Effects of protease-treated royal jelly on muscle strength in elderly nursing home residents: A randomized, double-blind, placebo-controlled, dose-response study. Scientific reports, 7(1), 11416

https://doi.org/10.1038/s41598-017-11415-6

Büyükipekçi, S., Sarıtaş, N., Soylu, M., Mistik, S., & Silici, S. (2018). Effects of royal jelly and honey mixture on some hormones in young males performing maximal strength workout

https://doi.org/10.15561/20755279.2018.0605

دیدگاهتان را بنویسید