عسل برای درمان بی خوابی

عسل بی خوابی

درمان عسل برای بی خوابی

این روزها یافتن درمان بی خوابی آسان نیست. دلایل زیادی می‌تواند وجود داشته باشد، عوامل بسیاری دخیل هستند که هر درمان باید به صورت شخصی در نظر گرفته شود . با این حال، دنیای پزشکی شروع به اعتراف کرده است که مغز – به عنوان رهبر سایر اندام ها، در هنگام بروز بی خوابی، مهم ترین نقش را دارد. شادی مغز به معنای عملکرد خوب و هماهنگی خوب اعضای بدن است. مغز یک اندام بسیار پیچیده است و فراتر از سلول ها و ارتباطات فیزیکی را نشان می دهد.

آسیب های ما، استرس، ترس ها و ناامیدی های ما، خاطرات ما، همه آنها بر مغز ما تأثیر می گذارد. نامتعادل و ناخوشایند می شود و ما شروع به انجام کارهای عجیب و غریب می کنیم تا دوباره شاد گردیم. اما ما این کار را با استفاده از برخی روش‌های فیزیکی انجام می دهیم، مانند خوردن زیاد، رفتن به خرید، مصرف مواد مخدر یا صرفاً تلاش برای بستن دهان با برخی از قرص‌های بی‌هوشی مانند Xanax یا سایر قرص‌های مشابه.

 و در نهایت بالاخره کمی می خوابیم! در حالی که هیچ قرصی در این دنیا وجود ندارد که بتواند قلب شکسته یا ناامیدی را درمان کند، ما حداقل می‌توانیم سوخت مغز را تامین کنیم و اطمینان دهیم که از نظر جسمی راضی است و می‌تواند به درستی عمل کند. نه آرام کردن آن، نه تشویق آن به آرامش به طور مصنوعی، بلکه تغذیه آن با گلیکوژن که سوخت آن است .

چگونه عسل برای درمان بی خوابی کارساز است

برای خواب بهتر مغز خود را با عسل تغذیه کنید هنگام خواب، مغز ما نمی خوابد! همانطور که در پست توضیح دادم عسل یکی از بهترین غذاهایی است که به مغز شما انرژی می دهد، کبد ما ضروری ترین تامین کننده گلیکوژن برای مغز ما است. کبد آن را از فروکتوز و گلوکز به نسبت 1:1 تولید می کند و ما می توانیم این دو قند را دقیقاً با همین نسبت در عسل پیدا کنیم

یک یا دو قاشق عسل با کیفیت و بدون فیلتر (عسل خام ارگانیگ)، درست قبل از رفتن به رختخواب مصرف گردد، باعث می شود کبد گلیکوژن کافی تولید کند تا سوخت مغز را برای 8 ساعت خواب تضمین کند. بنابراین، ما را در هنگام خواب، بیدار نمی کند تا مقداری غذا تهیه کنیم و به آن غذا دهیم. زیرا در طول خواب، مغز ما نمی‌خوابد، اما در حالت انرژی بالا عمل می‌کند.

داشتن یک خواب بدون وقفه، به دلیل سوخت رسانی مناسب به مغز، فواید زیادی برای سلامتی به همراه خواهد داشت. از کاهش خطرات فشار خون و بیماری های قلبی عروقی گرفته تا بهبود یادگیری و حافظه. علم همچنین به ما می گوید که عسل سطح قند خون را تثبیت می کند و به ترشح ملاتونین کمک می کند، هورمونی که برای بازیابی و بازسازی بافت های بدن در طول استراحت لازم است. و سیستم ایمنی را فعال می کند، به عنوان یک آنتی اکسیدان بسیار قوی عمل می کند، تا ریتم شبانه روزی را تنظیم کند.

عسل بی خوابی

 و تولید سلول ها را در مغز استخوان افزایش می دهد” (طبق موسسه تحقیقاتی Brainwave) آپنه خواب یا آپنه انسدادی خواب (OSA) نیز شناخته می شود، (وضعیتی است که در هنگام خواب تنفس قطع می شود). این وقفه منجر به کاهش اکسیژن رسانی به مغز می گردد.

 و از آنجایی که این اتفاق فقط در طول شب نمی افتد، روز بعد ما احساس خستگی می کنیم و احتمالاً در کل روز خواب آلود خواهیم بود. اما این تنها مربوط به احساس خواب آلودگی در طول روز بعدی نیست، بلکه این واقعیت است که این تنفس قطع شده ممکن است خطر ابتلا به همه بیماری هایی را که در مجموع به عنوان سندرم متابولیک شناخته می شوند، افزایش دهد: بیماری قلبی، دیابت و چاقی. حتی افسردگی و بیماری آلزایمر.

چه باید کرد؟ استرس شبانه را با تامین سوخت کافی برای مغز کاهش دهید، بنابراین گرسنه نمی شود و بدن را تحت فشار قرار نمی دهد. تولید و ترشح هورمون های استرس آدرنال کاهش می یابد و به خواب اجازه می دهد بدون وقفه در طول شب ادامه یابد. خواب ترمیمی باعث بهبود فیزیولوژیک می گردد.

 ما نباید زود به این نتیجه برسیم که عسل آپنه خواب را درمان می کند. با این حال، کاهش استرس متابولیک در طول خواب، نه تنها خطر آپنه خواب، بلکه سایر بیماری های مرتبط را نیز کاهش می دهد.

دندان ساییدن

 دندان ساییدن به عنوان یک اختلال حرکتی مرتبط با خواب در نظر گرفته می شود که در آن دندان های خود را می سایند، می سایند یا فشار می دهند.

افراد مبتلا به دندان قروچه بیشتر در معرض سایر اختلالات خواب مانند خروپف یا آپنه خواب (وقفه تنفسی در خواب) هستند. مانند هر چیز دیگری در زندگی، همه آنها با هم جمع می شوند. در برخی از افراد، دندان ساییدن می تواند به قدری مکرر و شدید باشد که منجر به اختلالات فک، سردرد، دندان های آسیب دیده و سایر مشکلات گردد. درمان‌های پزشکی امروزی تنها می‌توانند ابزارهایی را برای جلوگیری از این پیامدهای ناخوشایند را ارائه دهند.

 مانند یک محافظ ویژه برای دندان ها (اما نه ماهیچه ها و مفاصل فک)، به نام بایت پلیت، که توسط دندانپزشک شما نصب شده است. یا تزریق بوتاکس (سم بوتولیسم) برای به حداقل رساندن اسپاسم در عضلات فکی که بیش از حد کار می کند. عموماً پذیرفته شده است که ریشه دندان ساییدن استرس و تروما (روان زخم) است. تنها درمان موثر فقط توسط خود بیمار، یا با کمک متخصص انجام می شود

عسل بی خوابی

هیپنوتیزم می تواند به درمان دندان ساییدن و اختلالات خواب کمک کند. هیپنوتیزم می تواند شما را با این ایده القا کند که بلافاصله پس از به خواب رفتن، هیچ استرسی وجود ندارد، هیچ آسیبی که بتواند خواب شما را تحت تأثیر قرار دهد وجود ندارد، یا می تواند شما را به ریشه علت مشکل روانی هدایت کند.

از طریق نفوذ در زندگی واقعی یا گذشته، تلاش برای فاش کردن اینکه چه چیزی باعث آسیب به شما شده است و چگونه با آن مقابله کنید. من شخصاً در مورد هیپنوتیزم درمانی شفابخش مطالب زیادی خوانده ام و با تمام وجودم قبول کرده ام. اگر همه روش‌ها را امتحان کرده‌اید و هیچ کمکی نکردند آن را توصیه می کنم،

اگر حتی روشی را که در اینجا توضیح دادم، یعنی اطمینان از سوخت لازم برای مغز، با مصرف 1 یا 2 قاشق عسل درست قبل از خواب، امتحان کرده‌اید، صمیمانه توصیه می‌کنم سعی کنید به سمت خود برگردید. ، برای کشف آنچه در گذشته اشتباه بوده است، از نتیجه آن شگفت زده می شوید. ممکن است بیشتر از آنچه می خواستید بدانید،  و کشف کنید. و احتمالا در طول این فرآیند شفا پیدا کنید، و از شر شرایطی که دارید خلاص شوید، یا ممکن است به سادگی دیدگاه متفاوتی پیدا کنید و زندگی را بهتر درک کنید. چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید کشف کنید. ابتدا سعی کنید در این مورد بیشتر بخوانید.

 اگر توجه شما را جلب کرد، پس به دنبال آن بروید! کتاب‌های Dolores Cannon را بخوانید، و می‌توانید با این کتاب نسبتاً طولانی، اما فوق‌العاده جالب، The Convoluted Universe – Book Three شروع کنید، که در نسخه کیندل ارزان است و ارزش تک تک سنت‌ها را دارد

و اگر تصمیم دارید ادامه دهید و آن را امتحان کنید، و اگر چیزی در زندگی شما تغییر کرد، لطفاً به اینجا برگردید و به همه ما اطلاع دهید. محصول عسل به طور مستقیم اختلالات خواب را درمان نمی کند. اما مصرف 1 یا 2 قاشق عسل قبل از خواب، مغز را تغذیه می کند و استرس متابولیک هنگام خواب و همچنین خطرات نه تنها آپنه خواب، بلکه سایر شرایط و بیماری های مرتبط نیز کاهش می یابد.  عسل همچنین سطح قند خون را تثبیت می کند و به ترشح ملاتونین کمک می کند، هورمونی که برای بازیابی و بازسازی بافت های بدن در طول استراحت لازم است.

Paul, I. M., Beiler, J., McMonagle, A., Shaffer, M. L., Duda, L., & Berlin, C. M. (2007). Effect of honey, dextromethorphan, and no treatment on nocturnal cough and sleep quality for coughing children and their parents. Archives of pediatrics & adolescent medicine, 161(12), 1140-1146

doi:10.1001/archpedi.161.12.1140

دیدگاهتان را بنویسید