خواص عسل دارچینی

خواص عسل دارچینی (خواص عسل درمانی بی نظیر)

بیانیه ی رفع مسئولیت مامان بی بی

خواص عسل دارچینی را بهتر بشناسیم

خواص عسل دارچینی برای کمتر کسی نا آشناست. این معجون سحر آمیز از سالیان دور در بین عامه مردم و در طب سنتی کاربردهای فراوان داشته است. در این مقاله به خواص عسل دارچینی می پردازیم. در ابتدا با انواع دارچین آشنا می شویم.

در خرید دارچین دقت کنید:یک نوع دارچین به نام سایگون یا دارچین چینی شناخته می شود و برخی آن به عنوان دارچین تقلبی یاد می کنند. از تندی و طعم قوی که در آن وجود دارد، شما می توانید آن را تشخیص دهید. شبیه به اصل است. دارچین از این جهت که برای تنظیم خون مفید است و همچنین دارای خواص ضد قارچ و ضد میکروبی است مورد توجه است. مشکل اصلی با دارچین کاسیا این است که محتوای بالایی از کومارین دارد. کومارین موجود در دارچین کاسیا تقریباً 1200 برابر دارچین سلیون است.

دوزهای بالای کومارین خطرناک است و استفاده طولانی مدت از آن ممکن است به بدن شما آسیب برساند. کومارین در صورت مصرف طولانی مدت ممکن است به کلیه ها و کبد آسیب برساند. اساسا در افرادی که به کومارین حساس هستند، زمان کمی برای آسیب رساندن به بدن طول می کشد. برخی حتی توصیه می کنند، به صورت کامل  از دارچین کاسیا خودداری کنید. این نوع دارچین هم قیمت کمتری دارد و هم بیشتر از دارچین سیلان رایج است و بیشترین نوع دارچین است که معمولا در فروشگاه مواد غذایی فروخته می شود.

خواص عسل
خواص عسل

انواع دارچین و خواص آن

دارچین سیلان، شیرین یا واقعی نامیده می شود. در سریلانکا درخت Cinnamomum Zeylanicum را پرورش می دهند که از آن برداشت می شود. این دارچین دارای رنگ لطیف، لطیف و قهوه ای روشن است.

چوب هایی که برخاسته از این گیاه حاوی لایه های زیادی است که تا شده و به صورت تو پر شبیه نخ سیگار هستند. در مقایسه با غلظت 5 درصد کومارین در دارچین کاسیا آنها فقط 0.0004 درصد کومارین دارند،.

چگونه می توانید بفهمید کدامیکی کدام است؟

تشخیص تفاوت بین این دو نوع بسیار دشوار است، به خصوص زمانی که با انواع پودر سروکار دارید. حتی کارشناسان در استشمام ادویه جات نمی توان این دو را از هم متمایز کنند. دارچین در چوب با این حال، تشخیص آن آسان تر است. به منظور انتخاب تنوع مناسب، فقط به نمودار زیر مراجعه کنید

دارچین سیلان

ظریف، با لمس کردن نرمی احساس می شود. بوی شیرین و ملایم دارد. حاوی 0.0004٪ کومارین است. بدون سمیت بوده و گران و نسبتا کمیاب است. ودر در سریلانکا رشد کرده است. و به رنگ قهوه ای روشن است.

مصرف دارچین می تواند به حفظ سلامتی شما کمک کند. با آن وزن، حافظه خود را افزایش دهید، پوست خود را تغذیه کنید،

برخی از مزایای فراوان آن در زیر به تفصیل آمده است.

1- کلسترول را پایین می آورد

تحقیقات نشان می دهد که در طول یک آزمایش چهل روزه، کسانی که یک گرم از

دارچین در روز مصرف کرده اند کاهش قابل توجهی در تری گلیسیرید، LDL کلسترول و سطح کلسترول کلی نشان داده است.

این کاهش به پیشگیری از بیماری های قلبی نیز کمک می کند.

2- برای مبتلایان به دیابت نوع 2 فوایدی را نشان می دهد

تحقیقات نشان داده است که مصرف منظم دارچین می تواند کمک کننده باشد. و سطح قند خون را کاهش می دهد و به نگهداشتن قند خون در سطح تحت کنترل کمک می کند.

3- ممکن است خطر سرطان روده بزرگ را کاهش دهد

دارچین حاوی فیبر، کلسیم، آهن و منگنز است که همگی به این امر کمک می کنند. نمک های صفراوی را از بدن خارج کنید. این نمک‌های صفراوی می‌توانند به سلول‌های داخل  روده بزرگ آسیب بزنند، که منجر به سرطان اندام می شود.

4- به کنترل التهاب کمک می کند

رژیم غذایی ما گاهی از غذاهای ناسالم تشکیل شده است که به التهاب در بافت ها و اندام های بدن کمک می کند. این التهاب می تواند باعث بیماری های قلبی و همچنین سایر مشکلات شود. از آنجایی که دارچین به پیشگیری و کاهش التهاب کمک می کند. ممکن است منجر به کاهش مشکلات مانند سکته مغزی، بیماری قلبی و حملات قلبی شود.

5- نظم گوارشی را بهبود می بخشد

دارچین حاوی فیبر است که به افرادی که روده هاشون با مشکل مواجه هستند کمک می کند. مصرف دارچین نیز به شما کمک می کند تا از هر دو  یبوست و اسهال دوری کنید

6- به عملکرد مغز کمک می کند

تحقیقات نشان داده است که بوی دارچین به عملکرد مغز کمک می کند. در مدرسه یا محل کار بوی شیرین این ادویه به عملکرد مغز، افزایش مهارت های دیداری-حرکتی، توانایی تشخیص و نشانه های بصری، حافظه کاری و اینکه دامنه توجه خود را به خاطر بسپارید، به شما کمک می کند

7- ضد انگلی، ضد باکتری و ضد قارچ

این خواص دارچین را به گزینه ای عالی برای نگهداری مواد غذایی تبدیل می کند.

8- با عفونت های قارچی مبارزه می کند

دارچین قادر است با زخم های معده، واژن و دهان و با عفونت های قارچی و شپش سر مبارزه کند.

9- می تواند به جلوگیری از سرطان خون کمک کند

قدرت ضد لخته شدن دارچین به خونریزی و از دست دادن خون کمک می کند. به کسانی که امیدوارند از سرطان خون جلوگیری کنند، کمک کند.

درمان ها با استفاده از خواص عسل دارچینی

آرتروز

کسانی که از بیماری آرتروز رنج می برند، آب گرم حاوی یک قاشق چایخوری سر خالی  ازپودر دارچین و دو قاشق چایخوری از عسل مصرف کنند. وقتی روزانه مصرف شود، آن به آرتروز کمک می کند، حتی اگر مزمن باشد.

مطالعه ای که توسط دانشگاه کپنهاگ، نشان داد که بیماران مبتلا به آرتروز که ½ قاشق چایخوری دارچین همراه با یک قاشق غذاخوری عسل هر روز قبل از صبحانه را مصرف کردند. تسکین علائم  73 نفر از 200 نفر در عرض یک هفته را گزارش کردند. و پس از یک ماه درد کاملا تسکین یافت ، تقریبا همه شرکت کنندگان با مشکلات حرکتی می توانستند بدون درد راه بروند.

کاهش کلسترول

مخلوطی از 3 قاشق چایخوری دارچین و 2 قاشق غذاخوری عسل و 2 لیوان آب تشکیل شده است. نشان داده شده است که کلسترول بالا را تا یک دهم در مدت دو ساعت کاهش می دهد. این درمان می تواند کلسترول بالا مزمن را درمان کند اگر روزانه صبحانه، ناهار و شام مصرف شود.

سرماخوردگی

مخلوطی از ¼ قاشق چایخوری دارچین و 1 قاشق غذاخوری عسل باید 3 روز توسط کسانی که سرما خورده اند، مصرف شود

این همچنین می تواند به پاکسازی معابر سینوس ها کمک کند. و همچنین باعث تسکین سرماخوردگی مزمن و سرفه می گردد. . اگر معجون گرم ترجیح می دهید، به سادگی آن را در یک ظرف کوچک در داخل یک تابه آب گرم برای چند دقیقه قرار دهید.

مخلوط عسل و قهوه معجونی برای برطرف کردن سرفه های تکراری و مزاحم هست.

بیماری های قلبی

روی نان تست از خمیر دارچین و عسل استفاده کنید و آن را بخشی از برنامه صبحگاهی قرار دهید. این به حذف مقدار کلسترول در بدن شما کمک می کند و احتمال حمله قلبی را کاهش می دهد.

مصرف روزانه می تواند تفاوت بزرگی در مرگ و میر ایجاد کند و به ضربان قلب شما کمک کند. و آن را قوی تر و تنفس شما بهبود می بخشد.  در کانادا و ایالات متحده برخی از مراکز مراقبت از سالمندان با ارائه این چاشنی با موفقیت توانسته اند به بیماران خود کمک کنند. زیرا رگ ها و شریان ها می توانند با افزایش سن مسدود شوند.

نفخ شکم

تحقیقات در ژاپن و هند کشف کرده است که مخلوطی از دارچین و عسل می تواند به پیشگیری و تخلیه گاز کمک کند.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

مصرف روزانه دارچین و عسل در مبارزه سیستم ایمنی جهت دفع حملات ویروسی و باکتریایی کمک می کند. این مخلوط همچنین حاوی مقدار بالایی غلظت آهن و انواع ویتامین ها است مصرف معین روزانه گلبول‌های سفید خون را قوی‌تر و آنها را در مبارزه با ویروس‌ها و باکتری ها کمک می‌کند.

سوء هاضمه

دو قاشق غذاخوری عسل با پودر دارچین که روی آن ریخته  شده، قبل از غذا خورده شود. به کاهش سطح اسید و به هضم وعده های غذایی سنگین کمک می کند.

افزایش طول عمر

یک چای روزانه حاوی دارچین و عسل به جلوگیری از پیشرفت مشکلات دوران پیری کمک می کند. به سادگی سه فنجان آب گرم را با یک قاشق غذاخوری از دارچین و 4 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید.  یک چهارم فنجان را در زمان غذا و قبل از خواب مصرف کنید. این به جلوگیری از پیری و سلامت پوست کمک می کند. با استفاده از این درمان، افراد عمر طولانی تری خواهند داشت و می توانند کارها و فعالیت هایی که دوست دارند را انجام دهند.

آکنه

فرصت درست کردن ماسک دارچین و عسل را از دست ندهید. این ماسک برای پاکسازی پوست و خلاص شدن از شر التهاب استفاده می شود. قبل از اینکه آن را انجام دهید، مطمئن شوید که حساسیت ندارید.

مواد تشکیل دهنده:

1 قاشق چایخوری دارچین

3 قاشق غذاخوری از عسل

به صورت خمیری مخلوط کنید. هر شب روی آکنه بمالید و پس از بیدار شدن آن را بشویید. این را هر روز به مدت 14 روز تکرار کنید، آکنه را از ریشه خارج می کند.

کاهش وزن

عسل و دارچین را در یک فنجان آب بجوشانید و هر بار این معجون را قبل از صبحانه و خواب بنوشید. وقتی هر روز این کار را انجام دهید به کاهش وزن کمک خواهد کرد. زیرا مانع از چسبیدن چربی به بدن می شود، حتی اگر فرد کالری زیادی مصرف کند.

درد دندان

1 قاشق چایخوری عسل و با مقدار کافی دارچین را به صورت خمیر در آورده و روی دندان که درد می کند، بگذارید. 3 بار در روز تکرار کنید تا آنکه درد از بین برود.

سرطان

مطالعات انجام شده در استرالیا و ژاپن نشان داده است که دارچین و عسل به درمان سرطان استخوان و معده حتی در مراحل پیشرفته آن کمک کرده اند. باید 1 قاشق غذاخوری پودر دارچین در 1 قاشق غذاخوری عسل را 3 بار روزانه به مدت یک ماه مصرف کنند.

Julianti, E., Rajah, K. K., & Fidrianny, I. (2017). Antibacterial activity of ethanolic extract of cinnamon bark, honey, and their combination effects against acne-causing bacteria. Scientia pharmaceutica, 85(2), 19

https://doi.org/10.3390/scipharm85020019

Rezvani, M. B., Niakan, M., Kamalinejad, M., Ahmadi, F. S., & Hamze, F. (2017). The synergistic effect of honey and cinnamon against Streptococcus mutans bacteria. Asian Pacific Journal of Tropical Biomedicine, 7(4), 314-320

https://doi.org/10.1016/j.apjtb.2016.11.029

دیدگاهتان را بنویسید