خواص ضد باکتریایی عسل و پیاز

خواص عسل و پیاز

خواص عسل و پیاز، درمانی طبیعی برای عفونت های باکتریایی

با ترکیب دادن خواص عسل و پیاز یک درمان طبیعی برای عفونت باکتریایی به دست می آوریم.

 آیا این جمله را قبلا شنیده اید؟ احتمالاً نه،  

چون علم شروع به مطالعه داروهای سنتی قدیمی ما کرده است. دانشمندان اکنون روشی را دوباره کشف کرده اند که ما باید غذا ها را ترکیب کنیم تا حداکثر فواید سلامتی را بدست آوریم. اخیراً صفحه‌ای را خوانده‌ام که نوشته بود چگونه یک ورزشکار ماراتن باورنکردنی با سالم‌ترین شیوه زندگی ممکن به دیابت مبتلا شد. نوع دیابتی فقط بدتر می شود بدون توجه به قرص ها، واکسن ها یا غذایی که کسی می تواند مصرف کند.

مردی کاملا سالم و شاد در 40 سالگی، با خانواده ای شاد و 2 دختر کوچک. انگار خدایی است که از اون بالا داره مسخره میکنه! داستان از این قرار است که این مرد پس از آزمایش تمام داروهای ممکن، فقط انتظار مرگ را می کشید، قبل از اینکه راه حلی پیدا کند.

 راه حل با مصرف سبزیجات ارائه شد. . اما، همانطور که گفتم، این مرد قبلاً زندگی سالمی داشت و سبزیجات زیادی می خورد! چیزی که او سرانجام کشف کرد، این بود که این سبزیجات باید برای کسب بهترین نتیجه درمان طبیعی علیه عفونت باکتریایی بایستی ترکیب شوند. بهبودی معجزه آسایی به دنبال داشت و البته دکتری که این ترکیبات را می ساخت از انتشار این اطلاعات ممنوع شد!  هیچ چیز تعجب آوری در آن نیست! اما ایده اصلی باقی می ماند.

درمان ما در غذای ماست. و آیا علم خوردن می تواند ما را نجات دهد. اگر سالم هستیم، خیلی نگران نباشیم. و به نظر من رویکرد درستی است. اولین وظیفه ما اینجا روی زمین لذت بردن از زندگی است. با تمام لذت هایش.

 اما ما در حال حاضر در یک پارانویای غذایی زندگی می کنیم. من مردمی را می بینم که به افراد بسیار بی توجه تقسیم می شوند، آن هایی که خیلی غذا می خورند، مهم نیست چقدر سالم است یا نه. و افراد بسیار وسواسی که پول زیادی صرف غذای ارگانیک پیچیده و کمیاب می کنند. و افراد متوسطی که ​​تمایل به محو شدگی و بی تفاوتی دارند. و این بد است!

به نظر من اگر سالم هستیم فقط باید متعادل غذا بخوریم. اگر بیمار هستیم باید به رژیم غذایی خود توجه کنیم. اگر به شدت بیمار هستیم، باید در کل زندگی، سبک زندگی، اعمال، افکار و شخصیت خود و نه فقط به رژیم غذایی تجدید نظر کنیم. خبر خوب این است که علم شروع به تحقیق در مورد روش های ترکیب مواد غذایی برای دریافت بیشترین فواید کرده است.

در اینجا ترکیب جالبی وجود دارد که اخیراً مطالعه ای بر روی خواص عسل و پیاز شده است: این مطالعه توسط مجله Life Science در سال 2012 با عنوان «فعالیت ضد میکروبی آب پیاز (Allium cepa)،  عسل و مخلوط پیاز-عسل بر روی برخی میکروارگانیسم‌های حساس و چند مقاوم» منتشر شد.

 این کار توسط  المصعودی و همکارانش در گروه زیست شناسی، دانشکده علوم، دانشگاه ملک عبدالعزیز، جده، عربستان سعودی انجام شد. آنها اثرات پیاز به تنهایی، عسل به تنهایی و مخلوطی از پیاز و عسل را بر روی 8 گونه میکروبی مطالعه کردند:

Streptococcus pyogenes

MSSA (Methicillin Sensitive Staphylococcus aureus)

MRSA (Methicillin Resistant Staphylococcus aureus)

VSE (Vancomycin Sensitive Enterococci)

VRE (Vancomycin Resistant Enterococci)

Escherichia coli

Pseudomonas aeruginosa

Candida albicans

. این مطالعه برای عموم در دسترس است و در آدرس مقاله بالا می توانید بخوانید

خواص عسل پیاز

خوب  نتیجه گیری؟

در حالی که هر یک از آنها ( عسل و پیاز) فواید سلامتی باورنکردنی دارند، با ترکیب این دو بهترین نتایج را می گیریم.

آنها در مطالعه اشان بر روی خواص عسل و پیاز از منابع زیر استفاده کردند:

منبع و نوع عسل: عسل جنگلی سیاه (عسل Langaneza)، از آلمان.

منبع و نوع پیاز: پیاز قرمز مصری (Allium cepa).

پیازها به طور کامل در آب مقطر شسته و در هوا خشک شدند. سپس 200 گرم آن مخلوط شد. خمیر حاصل به مدت 24 ساعت اجازه داده شد تا بماند. سپس آب آن صاف شده و از آن خارج می گردد. و در دمای زیر 4 درجه سانتیگراد نگهداری شد.

در اینجا چند نمونه از مواد مورد استفاده، عسل جنگلی Langenese و پیاز قرمز موجود در آمازون آورده شده است.

بنابراین، چه چیزی در مورد خواص عسل و پیاز به تنهایی شناخته شده است؟

پیاز یکی از قدیمی ترین سبزیجات کشت شده است. از فواید پیاز، می توان به خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی آن اشاره نمود. پیاز دارای اثر ضد میکروبی در برابر میکروب هاست، زیرا منبع غنی از فلاونوئیدها، پلی فنول ها، گوگرد آلی، ساپونین ها و بسیاری دیگر از متابولیت های ثانویه می باشد که عمدتاً مسئول فعالیت های دارویی آن هستند.

عسل همچنین دارای اثر ضد میکروبی بر روی میکروب هاست، زیرا حاوی فنل، اسیدهای چرب، لیپیدها، آمیلازها، اسید اسکوربیک، پراکسیدازها و فروکتوز می باشد، دارای پتانسیل اسمزی بالا و pH پایین است. هر دوی آنها دارای ارزش غذایی عالی هستند و مصرف آنها باعث تقویت بیشتر ایمنی برای کمک به درمان عفونت های باکتریایی می شود.

 این عناصر غذایی (چه در پیاز و چه در عسل) می توانند به تنهایی یا به صورت هم افزایی عمل کنند و ممکن است به طور قابل توجهی به فعالیت ضد باکتریایی مخلوط کمک کنند و در نتیجه باعث کاهش رشد بیشتر و افزایش فعالیت کشتن میکروارگانیسم ها گردد.

 عسل در ترکیب با پیاز ممکن است عمر مفید یکدیگر را طولانی یا بهبود بخشد.

 نتیجه مطالعه چه بود؟ آب پیاز به تنهایی: در غلظت های 100٪، 50٪، 20٪ و 10٪ تأثیر بسیار قوی بر رشد همه گونه های میکروب های آزمایش شده در مقایسه با استافیلوکوکوس اورئوس حساس ترین میکروب دارد. عسل به تنهایی در غلظت های 100، 50، 20 و 10 درصد تأثیر بسیار قوی بر رشد همه گونه های میکروب دارد، اما به طور قابل توجهی کمتر از تأثیر آب پیاز است

. مخلوط پیاز و عسل 1:1 با غلظت های مختلف، تأثیر بسیار قابل توجهی بر روی همه گونه های میکروب های مورد بررسی نشان داد. نتایج همچنین نشان داد که مخلوط عسل و پیاز در مقایسه با پیاز یا عسل به تنهایی به طور قابل توجهی مؤثرتر بوده و تأثیر قوی تری بر نابودی میکروارگانیسم ها دارد.

خواص عسل و پیاز

اثرات جانبی

 در مقادیر زیاد مصرف آن برخی از عوارض جانبی محتمل است. برای اکثر افرادی که زیادی پیاز می خورند، احتمالاً بی خطر باشد. متخصصان تغذیه می گویند که مصرف حداکثر 35 میلی گرم از ماده موثره پیاز “دی فنیل آمین” در روز برای چندین ماه بی خطر به نظر می رسد.

با این حال، افراد مبتلا به دیابت (ممکن است قند خون شان را کاهش دهد)، اختلالات خونریزی (پیاز ممکن است لخته شدن خون را کاهش دهد)، زنان باردار یا شیرده، و همچنین افرادی که تحت عمل جراحی قرار می گیرند، نباید مقادیر زیادی پیاز مصرف کنند.

تداخل با داروها

 اگر هر یک از شرایط فوق را دارید، مقدار زیاد پیاز را همراه با دارو مصرف نکنید زیرا ممکن است با آن تداخل داشته باشد. علاوه بر این، اگر لیتیوم مصرف می کنید، مصرف پیاز ممکن است مقدار دفع لیتیوم بدن را کاهش دهد، در نتیجه میزان لیتیوم را در بدن افزایش دهد و منجر به عوارض جانبی جدی گردد.

اگر لیتیوم مصرف می کنید، قبل از استفاده از این محصول با مشاوره مراقبت های پزشکی خود صحبت کنید. دوز یا مقدار مصرف آن ممکن است نیاز به تغییر داشته باشد.

 آلرژی: اگر می دانید که به پیاز حساسیت دارید، مصرف آن با آسپرین ممکن است علائم را افزایش دهد .

نتیجه خواص عسل و پیاز چیست؟

ترکیب دو یا چند ماده ضد باکتری موثرتر از هر کدام به تنهایی است. علاوه بر این، ثابت شده است که فعالیت ضد باکتریایی مخلوط عسل و پیاز، به نسبت 1: 1، ارزش بیشتری نسبت به هر جزء به طور جداگانه دارد.

ترکیبی از خواص عسل به همراه برخی افزودنی‌های طبیعی نتایج بهتری در خواص ضد باکتری، ضد قارچی و بهبود زخم در مقایسه با عسل خالص به تنهایی دارد.

 ترکیب خواص عسل و شیر گاو اثر ضد میکروبی قوی تری نسبت به عسل به تنهایی یا شیر گاو به تنهایی داشت. (همانطور که الجابری و همکاران در سال 2005 نشان دادند)

عسل مخلوط با یک آنتی بیوتیک بهترین اثر کشندگی را در عرض نیم ساعت پس از قرار گرفتن در معرض باکتری ها نسبت به آنتی بیوتیک یا عسلی که به تنهایی استفاده می شود، دارد. ترکیب عسل و جنتامایسین اثر ضد میکروبی قوی تری نسبت به عسل به تنهایی یا جنتامایسین به تنهایی داشت. (همانطور که الجابری و همکاران در سال 2005 نشان دادند). هم افزایی بین پنی سیلین و استرپتومایسین و بین سولفامتوکسازول و تری متوپریم نیز شناخته شده است.

عسل و تموزولوماید (TMZ)، که یک داروی شیمی درمانی خوراکی رایج است که برای درمان انواع خاصی از تومورهای مغزی استفاده می شود، فعالیت سیتوتوکسیک قوی تری دارند. (ادامه مطلب را اینجا بخوانید: داروی خود را با عسل مصرف کنید. قدرت آن را افزایش می دهد!)

 ترکیب عسل با گیاهان دارویی مانند عصاره کولا و آمیگدالینا (V. amygdalina) مخلوط در عسل از رشد برخی از میکروب ها جلوگیری می کند که تأثیر قوی تری نسبت به عسل به تنهایی یا گیاهان دارویی به تنهایی نشان می دهد. (همانطور که قبلا توسط Mboto و همکاران در سال 2009 نشان داده شد)

 مطالعات دیگر نیز اثر قدرتمند برخی از ترکیبات عسل با دارچین، قهوه، ترب سیاه، خولان دریایی، سیاه دانه یا لیمو را نشان داده اند.

Saad, B., Masaudi, A., & Al Bureikan, M. (2012). Antimicrobial activity of onion juice (Allium cepa), honey, and onion-honey mixture on some sensitive and multi-resistant microorganisms. Life Science Journal, 9(2), 125-129

Al-Jabri, A. A. (2005). Honey, milk and antibiotics. African Journal of Biotechnology, 4(13)

Mboto, C. I., Eja, M. E., Adegoke, A. A., Iwatt, G. D., Asikong, B. E., Takon, I., … & Akeh, M. (2009). Phytochemical properties and antimicrobial activities of combined effect of extracts of the leaves of Garcinia kola, Vernonia amygdalina and honey on some medically important microorganisms. Afr. J. Microbiol. Res, 3(9), 557-559

دیدگاهتان را بنویسید